HRVATSKA POŠTA – LOŠ SERVIS ZA GRAĐANE STARIJE ŽIVOTNE DOBI


U zadnjih nekoliko godina usluge Htvatske pošte postaju sve neurednije.

Jedna od „aljkavosti“ je dostava preporučenih pisama. Poštar ubaci u Vaš poštanski ormarić, bez provjere jeste li u domu preporučenu pošiljku. Vas nitko nije kontaktirao da ju preuzmete. Preuzimanje je potpisao „netko“ ali s datumom od gotovo dva tjedna ranije. Otvorite pošiljku i unutra je rješenje na koje imate pravo žalbe no za žalbu teku odgovarajući rokovi. Rokovi od datuma na potvrdi kada je potpisano da ste pošiljku preuzeli. Kako dokazati kada i kako je Vama pošiljka dostavljena? Kako u jednom danu odreagirati na dokument za koji ističu rokovi? Sretni ste ukoliko je rješenje u „vašu korist“. Što kada to nije slučaj?

Sad se ovaj problem počeo pojavljivati i sa dostavom invalidnina na kućne adrese. Poštar ostavi obavijest, ne zvoni ne traži korisnika invalidnine. Ukoliko se radi o invalidnini svakome bi trebalo biti jasno da se radi o osobi s ozbiljnim poteškoćama i da odlazak na poštu predstavlja značajan napor, ali koga briga. Kad uz to dodamo da su osobe s invaliditetom rizična skupina u doba covida neprimjerenost ovakve prakse dobija na težini.

Kada nadalje nastojite pomoći jer nerjetko se osobe koje su u ovim slučajevima oštećene, diskriminirane, nisu u mogućnosti same odreagirati i pokušate reagirati umjesto njih, napisati zamolbu prema pošti da se ovakvo nešto ne ponavlja, grubo Vas se odbije da niste uopće ovlašteni nastupati u ime Vaših prijatelja, obitelji…

Ukoliko dođete u poštu s osobom kojoj je dostava trebala biti obavljena i tražite da napravite punomoć za preuzimanje ovakovih pošiljki jer je procedura dolaska do pošte teška i komplicirana odbijaju Vas i šalju u javnobilježnički ured za izradu punomoći koja vjerujemo ima opet ograničeno vrijeme trajanja. Tko je dao punomoć pošti da preporučene pošiljke s antidatiranim datumom potpisuje u naše ime?

U najmanju ruku ironičan je stoga slogan naše Hrvatske pošte „Gdje ste Vi, tu je i Vaša pošta“. Niti pošta zna gdje su njezini korisnici (jer su u svom domu i čekaju invalidninu, niti građani ne znaju gdje je nestala njihova Hrvatska pošta). Ovakvo poslovanje nitko ne bi htio nazvati svojim.